اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مراسم گرامیداشت روز دریای خزر| لاهیجان‌زاده: دریای خزر پروتکل‌های انباشت شده غیرقابل اجرا دارد

مراسم گرامیداشت روز دریای خزر در بابلسر در حالی با حضور سفرای کشورهای قزاقستان، روسیه، ایتالیا و آلمان و مسؤولان ملی و استانی آغاز شده است که بنا به گفته معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست کشور پروتکل‌های انباشت شده و غیرقابل اجرا یکی از دغدغه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر است.

مراسم گرامیداشت روز دریای خزر| لاهیجان‌زاده: دریای خزر پروتکل‌های انباشت شده غیرقابل اجرا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، مراسم گرامیداشت روز دریای خزر صبح امروز همزمان با سالروز انعقاد کنوانسیون منطقه‌ای حفاظت از محیط زیست دریای خزر در تهران در بابلسر آغاز شده است.

 این مراسم معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست، استاندار پژوهشگران، متخصصان و فعالان محیط زیستی برگزار می‌شود.

غایبان همایش

مراسم گرامیداشت روز دریایی خزر در حالی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار می‌شود که کلانتری چند روز گذشته با ادبیات تند به نمایندگان استان‌های شمالی حمله و از کم‌کاری آنها در پیگیری بودجه‌های پسماند به شدت انتقاد کرد و نمایندگان مجلس تا زمان تهیه این خبر در مراسم حضور پیدا نکردند.

اظهارات کلانتری مورد انتقاد جدی نمایندگان مجلس قرار گرفته است، یکی از چالش‌های حاشیه دریای خزر وجود آلودگی‌های ناشی از سریز شدن پساب‌های خانگی شهرهای ساحلی به دریا است.

انباشت زباله‌های محمودآباد در کنار ساحل و سریز شدن شیرابه‌های آن از مهم‌ترین انتقادات فعالان زیست محیطی در ارتباط با حفاظت از دریای خزر است.

انتقال شیرابه‌های زباله‌های نوشهر از دیگر مسئله تامل برانگیز در آلوده کردن دریایی خزر است.

 دریای خزر پروتکل‌های انباشت شده غیرقابل اجرا دارد

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست کشور نیز در سخنانی گفت: پروتکل‌های انباشت شده و غیرقابل اجرا یکی از دغدغه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر است که باید برنامه‌ریزی برای رفع این مسئله در دستور کار قرار گیرد.

احمد لاهیجان‌زاده  اظهار کرد: سال‌هاست که دبیرخانه همایش دریایی خزر در ژنو فعال است، عدم استقرار آن در کشورهای منطقه باعث شده که پروتکل‌های این کنوانسیون با تاخیر پیگیری شود.

وی با اشاره به پروتکل‌های که در کنار این کنوانسیون وجود دارد، افزود: بسیاری از پروتکل‌ها قابلیت اجرایی پیدا نمی‌کند و بسیار از آنها در بروکراسی‌های بین‌المللی باقی مانده است.

لاهیجان‌زاده، اضافه کرد: توسعه کشورهای حاشیه دریای خزر و برخی تخریب‌های زیست محیطی را شاهد هستیم و درخواست ما ایجاد دبیرخانه دائمی در کشورهای منطقه است.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان محیط زیست کشور خاطر نشان کرد: باید تورهای گردشگری و مزایای که اکوتوریسم برای کشور داشته باشد بهره‌برداری کنیم.

وی با اعلام اینکه در حوزه زیرساخت‌های توسعه دریای خزر باید به صورت کاملا به روز شده موارد و توسعه‌های کشورها را رصد کنیم، افزود: ظرفیت‌های بسیار مناسبی در دریای خزر برای توسعه وجود دارد و از فرصت‌های بین‌المللی هم استفاده بهینه شود.

به گزارش فارس، حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل محیط زیست مازندران  همه 10 دقیقه وقتش برای سخنرانی در این مراسم را صرف خوش آمدگویی و تقدیر و تشکر مسؤولان کرده است.

انتهای پیام/86004/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول